Home –  Zdraví
Category Archives: Zdraví

Léčba akné a kdy je potřeba to již rešit

Léčba akné a kdy je potřeba to již rešit

Máte problémy s akné a nevíte, jak je vyřešit? Dnes je možností léčby hned několik. Podívejme se tedy na to, jaké to konkrétně jsou. Tou nejjednodušší je určitě změna našeho životního stylu. Ta souvisí třeba s tím, že bychom se měli více zaměřit na zdravé stravování, stejně jako bychom se měli zaměřit hlavně na pití bylinných čajů, nebo kefíru. To vše totiž výrazně pomůže k tomu, abychom minimalizovali vznik tohoto problému, který dnes postihuje nejenom mladé, ale v některých případech i starší osoby.

S jednoduchou léčbou ale souvisejí i různé krémy, roztoky, nebo snad zásypy. Jejich účel použití je v tomto směru také poměrně jednoduchý, jelikož plně stačí jejich pravidelná aplikace na postižená místa. Dnes je na trhu výrobků na několik desítek a tak je vhodné vybírat jak podle hodnocení, tak samozřejmě i podle osobních preferencí.

Když musí pomoci lékař

Jsou ale i metody, které lze vyzkoušet v kosmetickém salonu, nebo v ordinaci lékaře. Jednodušší metodou je takzvaná léčba pomocí laseru, která je nazývána zkratkou LLLT, což v překladu znamená Low Level Laser Therapy. Jedná se v tomto směru o speciální typ neinvazivní léčby, v rámci které jen pokožka našeho těla stimulována a dochází k tomu, že jsou energizovány jednotlivé buňky. Ty se v rámci toho mnohem výrazněji reprodukují, s čímž souvisí i to, že vzniká větší množství kolagenu. Dochází také k lepší látkové výměně a odstraňování buněk starých. A to vše logicky vede právě k tomu, že se dostaví onen pozitivní výsledek spojený s tím, že odstranění akné probíhá zkrátka rychle.

Druhou možností léčby je takzvaná metoda s pomocí demodexu. Zde už se jedná o metodu invazivní, jelikož jsou do oblasti kůže aplikovány různé látky, které jsou bohaté třeba na síru, zinek, ale také bór. V tomto ohledu dochází k tomu, že jsou eliminovány různé bakterie, které mají na vznik akné také vliv. Nutno dodat, že tato metoda je považována za dlouhodobou a tak je třeba s ní skutečně nepřestávat, pokud se výsledky mají opravdu rychle a brzy dostavit.

Léčba pomocí léků

Poslední variantou je léčba pomocí konkrétních léků, které nám předepíše lékař. Ty konzumujeme nejčastěji ve formě tabletek, a to v pravidelných intervalech. Nutno říci, že tato metoda je využívána u skutečně velmi problémových případů, jelikož u standardního akné se využívají metody popsané níže. Samozřejmě i zde platí, že konkrétní postup této metody jasně určuje lékař. Problémem nemusí být ani to, pokud je tato metoda kombinována s jinou, výše uvedenou, nebo je kombinována s posledním typem, kterým je fototerapeutická léčba. Ta je využívána hlavně u jednodušších forem, kdy jsou ničeny bakterie v jednotlivých ložiscích daného problému. Tuto metodu lze využívat také jako velmi dobrou prevenci. Dokáže totiž velmi pozitivně ovlivnit funkci mazových žláz, což vede k tomu, že dané potíže s jejich ucpáváním nejsou tolik časté.

Jaké babské rady pomohou na chřipku?

Jaké babské rady pomohou na chřipku?

Pokud chytíme chřipku, často běžíme k lékaři, který nám naordinuje dostatek vitamínů, klidový režim a samozřejmě i léky na tlumení teploty a bolesti. Pokud ale nejsme milovníky lékařů a jejich léků, můžeme si často pomoci i sami. Vhod přijdou babské rady. Ty však nemusí pomoct jenom ve chvíli, kdy máte k lékařům odpor, ale třeba i ve chvíli, kdy doma léky nemáte a vzhledem k víkendům a svátkům jsou ordinace zavřeny. Pojďme si tedy sdělit možnosti, které jsem osobně vyzkoušel i já a mohu je doporučit.

Zkuste koření, které máte doma

Ideální možností, jak proti chřipce bojovat, je určitě koření. To má dnes doma samozřejmě každý a tak není problémem vytvořit odvar, který bude nejenom chutný, ale i prospěšný pro naše zdraví. První variantou je hřebíček, zázvor, skořice a med. Z daných ingrediencí stačí vytvořit jednoduchý nápoj, který pijeme nejlépe horký. Jelikož dané suroviny mají antiseptické a protizánětlivé účinky, mohou nám poměrně snadno pomoci.

Stejně tak nám ale pomůže také česnek. Ten je vhodné užívat opravdu ve velké míře, nejlépe potom syrový. Jednoduchá, nasucho opečená topinka s česnekem je tak na chřipku zázrak. Stejně jako běžná česnečka. Ani její příprava není složitá. Samozřejmě její pozitiva nemusíme pocítit jenom ve spojení se chřipkou, ale jak mnozí z nás vědí, je ideální i na kocovinu.

Další dobrou surovinou v případě chřipky je také křen. Ten je dobré nastrouhat, smíchat s medem a následně konzumovat. I tato kombinace vás nadchne účinky, které jsou antibiotické a dezinfekční. Ideální je tuto směs konzumovat alespoň 5x denně, ve formě několika lžiček.

Jak na různé obklady?

Při chřipce nám ale může pomoci i běžná voda. Je pouze dobré vědět, jak s ní naložit. Já doporučuji tři hlavní metody, které by vám zaručeně měli pomoci. Tou první je střídání horké a studené vody. Nejprve namočte nohy do horké a následně je vyndejte a navlečte na ně ponožky, které byly máchány ve vodě studené. Takto zalezte do postele a nechte stimulovat krevní oběh.

Druhou možností, která souvisí s využitím tekutin, je poté studený zábal. Ten je ideální v případě vysokých horeček. Postup je jednoduchý, a to ručník namočený ve studené vodě, který položíte na své tělo. Následně se zabalíte do suchého a vlezete pod peřinu. Samozřejmě postup je třeba opakovat.

Třetí možnost, jak využívat vodu, je samozřejmě její pití. Ideální jsou nejenom teplé čaje, nebo různé citronády, ale také běžná voda. Při chřipce je vhodné příjem tekutin až zdvojnásobit. A to nejenom proto, že tělo mnoho vody vypotí, ale také proto, že močí se dobře odplavují různé škodliviny a tak jednoduše přispějete k tomu, aby dané bakterie tělo co nejrychleji vyloučilo pryč. Vhodná je ale i jakákoliv polévka, nejlépe však domácí. Například kuřecí vývar má pozitivní vliv i na případné zahlenění.

Jaké potraviny by neměly chybět ve zdravém jídelníčku?

Jaké potraviny by neměly chybět ve zdravém jídelníčku?

Řekněme si narovinu – kdo z nás nemá nebo někdy neměl problém s nadváhou? Pokud i vám tento problém doslova přerůstá přes hlavu, nemusíte zoufat. I já jsem v minulosti vyzkoušel několik diet, kdy jsem i několik dní v kuse nejedl. To se mimo jiné podepsalo i na mém zdraví. Od té doby jím raději kvalitněji a zdravě a nezapomínám na pohyb. A pokud i vy přemýšlíte nad tím, co do jídelníčku zařadit, abyste byli zdraví, podívejte se na ten můj. Možná s tím všichni výživoví poradci nebudou souhlasit, ale u mě zkrátka funguje.

Vitamíny

To hlavní, co byste ve svém zdravém jídelníčku měli mít, to jsou logicky vitamíny. Je to hlavně ovoce a zelenina, odkud je můžeme čerpat. Zde samozřejmě doporučuji různé kombinace, jelikož neexistuje ovoce a zelenina, která nabídne vše dohromady. Hlavní vitamin, který tak získáme, je vitamin C. Ten je nejenom dobrým antioxidantem, ale zároveň dokáže pozitivně působit na to, abychom byli zdraví a tedy abychom posilovali naši samotnou obranyschopnost. Zajímá-li vás, kde je tohoto vitaminu nejvíce, tak to jsou šípky. Dále je to ale třeba i černý rybíz, červené paprika nebo kapusta a kiwi.

Samozřejmě hlavně ovoce má i svou kalorickou hodnotu. V tomto směru jsem si s ní nelámal hlavu, jelikož přepočítávání kalorií stejně není nejlepší cestou, jak hubnout. Zkrátka jsem jedl to, co mi chutná. Podobně by se mohli hrozit dietologové i nad tím, že některé ovoce má více cukru. Jelikož jsem ale druhy kombinoval a daný kus má jenom málokdy přes 200 gramů, neviděl jsem v tom problém.

Bílkoviny

I tyto látky jsou pro naše tělo těmi, které jsou skutečně nezbytné. Konkrétně tedy pro naše svalstvo. Pokud chceme, aby nám svaly rostly a měli jsme větší sílu, je nezbytné bílkoviny užívat ve velkém množství. Samozřejmě kulturisté budou stále namítat, že nejlepší jsou různé potravinové doplňky, nejčastěji potom ve formě různých koktejlů. Já naopak zastávám názor, že bílkoviny se dají dobře načerpat i z běžné stravy. Tedy pokud víme, jaká to je. Nejlepším zdrojem jsou určitě mléčné výrobky, ale u nich je pozor na to, kolik obsahují tuku. Ten určitě není dobrou volbou. Stejně tak jsou dobrým zdrojem vaječné bílky, nebo potravina zvaná“šmakoun“, která je z nich vyrobena. Dále je to ale i klasické mléko, stejně jako maso. Nejlepší je to drůbeží, a to ať už kuřecí, tak samozřejmě také krůtí.

Sacharidy

Před nimi většina výživových poradců často varuje. Já se jim však nevyhýbám, jelikož kdo sportuje, ten je potřebuje. Právě díky nim mohou svaly brát energii a zároveň se necítíme unavení a ochablí. Dodat ale musím, že je vhodné využívat ty složitější. Ty se čerpají hlavně z pečiva, ale stejně tak třeba z rýže, nebo těstovin. Dalším dobrým zdrojem jsou ale i brambory, a to proto, že ty obsahují poměrně velké množství škrobu.